.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سایه فقر بر سر بازنشستگان مازندران

نصراله دريابيگي دبير اجرايي تشكيلات خانه كارگر استان مازندران در جمع اعضاي ستاد بزرگداشت سالروز قانون كار كه در محل خانه كارگر مازندران برگزارگرديد با ابراز نگراني از تعرض به قانون كار طي سالهاي گذشته از قانون كار بعنوان بزرگترين دستاورد انقلاب اسلامي براي كارگران نام برد و افزود:در روز 29 آبان كارگران مازندراني با برگزاري همايشي حمايت خود را از اين قانون به يادگار مانده از حضرت امام(ره)با رهبر معظم انقلاب تجديد ميثاق خواهند كرد.

به گزارش ايلنا،دريابيگي در بخش ديگري از سخنان خود به مشكلات بازنشستگان و مستمري بگيران اشاره كرد وافزود: بيش از 80درصد بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی زیر خط فقر قرار دارند با فقر دست وپنجه نرم ميكنند.

وي افزود:حداقل حقوق 80 درصد بازنشستگان 353 هزار تومان است و باید اذعان داشت تمامی این بازنشستگان زیر خط فقر محسوب می شود.

دبير اجرايي تشكيلات خانه كارگر استان مازندران با بيان اينكه ،سازمان تامین اجتماعی بیش از یک میلیون و 400 هزار بازنشسته دارد که اغلب این قشر حداقل بگیر بوده و با مشکلات عدیده مالی مواجه هستند.

وي به مشکلات اقتصادی بازنشستگان در تامین هزینه های معیشتی اشاره و تصریح کرد: در جامعه امروز و با توجه به نرخ تورم کسانی که دریافتی کمتر از 800 هزار تومان دارند جزء جمعیت زیر خط فقر محسوب می شوند.

دريابيگي تصريح نمود:در شرایطی که بیشتر مستمری بگیران و بازنشستگان تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی جزو اقشار کم درآمد و دهکهای پائین جامعه هستند و مستمری د‌ریافتی، پاسخگوی نیازهای روزمره‌شان نیست انتظار داشتند حقوق آنان براساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی و متناسب با نرخ اعلامی تورم از سوی بانک مرکزی تعیین شود تا شاید از این طریق بخشی از مشکلات اقتصادی آنان مرتفع شود.

اين فعال كارگري گفت:در واقع آنان از مسئولان صندوق تامین اجتماعی انتظار دارند با در نظر گرفتن افزایش هزینه ها و همچنین مبتنی بر واقعیت های اقتصادی برای ارتقای افزایش حقوق این گروه از اقشار جامعه طوری عمل کنند تا دریافتی آنها جوابگوی نیازها و گذران زندگی آنان در دوران بازنشستگی باشد. البته این افراد معتقدند در شرایطی که دولت حقوق کارگران را براساس قانون کار (مصوب شورای عالی کار) برای سال جاری به میزان 15 درصد افزایش داده بنابراین افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز نباید کمتر از این میزان ميبود.

دبير اجرايي تشكيلات خانه كارگر استان مازندران در قسمت ديگري از سخنان خود به هدفمند شدن يارانه ها و اثرات سو آن بر جامعه كارگري وسازمان تامين اجتماعي پرداخت وخاطر نشان ساخت: با اجرای لایحه هدفمند سازی یارانه ها، به هم ریختن تراز سازمان تامین اجتماعی از مجرای دیگری هم تشدید خواهد شد ودر توضیح آن گفت: سازمان تامین اجتماعی حق بیمه های گذشته بیمه گذاران خود را سرمایه گذاری کرده است تا ضمن حفظ ارزش آنها یک ارزش افزوده حداقل متناسب با تورم را ایجاد کند و در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی بین 15 تا بیست درصد از سهام بورس را در اختیار دارد وقتی آثار تورمی و رکودی درکشور ایجاد شود ، شرکت های سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی هم از آثار منفی آن در امان نخواهند بود و 10 تا 15 درصد درآمدش که از محل فعالیت شرکتهای سرمایه گذاری پیش بینی شده است تحت تاثیر شرایط تورمی ورکود ناشی از آن قرار می گیردودر چنین شرایطی به نظر می رسد حیات سازمان تامین اجتماعی که در واقع گره خورده است با مسئله امنیت ملی به خطر افتاده واین سازمان به جای انکه یاری برای دولت باشد به باری برای دولت تبدیل می شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.105 seconds.